miercuri, 4 februarie 2009

De-as avea o pusca la mine cand ies pe strada...

...mi-e teama ca uneori nu as ezita sa o folosesc. E tentant.
As incepe cu soferul autobuzului, care nu apasa butonul pentru caldura decat pentru sufletul lui. Noi, tampitii pe care ii arunca la fiecare frana, putem sta in frig, abia nu adormim dimineata in drum spre birou. Economiseste motorina, dar nu pentru ca e criza ci pentru ca o fura si o vinde. D'aia!
As continua cu batraneii care ma calca si ma imping la ora sapte. Unde se grabesc asa? Mereu m-am intrebat. Or fi pus astia condica de prezenta in parc?
La birou e pericol mare cu pusca la mine. Asta e sigur! Repet, daca mai spune cineva, "Yes, we can", nu mai raspund pentru mine.
Plec de la birou, ma asez linistita la semafor si dau sa traversez pe verde. Sport extrem! E verde pentru mine, aloooooooo! Da' de unde, ca vine meseriasu', frate! Meseriasu' e o noua specie de biped. Este personajul care conduce o masina scumpa, dar o spala la fantanile arteziene din Piata Constitutiei. El, meseriasul, nu are mama, nu are tata, nu are indatoriri, nu-si pierde vremea cu reguli, fie ele de circulatie. El are doar drepturi. El trebuie sa treaca, se grabeste intotdeauna si daca ii stai in cale, presupunand ca scapi intreg, te si injura intr-un mare fel. Iata o mostra: "Baaaaaaaa, asta calca nu f**e!" Pai sa nu-l iei in catare si sa ii imprastii creierii lipsa?
Ajung la magazinul de unde cumpar paine si agenta de vanzari, ca vanzatoarea asa se numeste mai nou, imi spune ca n-are rest si-mi da o ciunga. A doua zi ma duc si eu, aia cu ciunga in par de ieri, si-i spun ca n-am marunt dar pot sa ii dau ciunga de mi-a dat-o ea ieri. Ma priveste de parca as fi rostit niscai cuvinte in ebraica si spune ca nu se poate. Aaaa, deci asa sta treaba, si iar regret ca n-am avut pusca la mine...
In scara blocului intru fericita, in sfarsit acasa. Noroc ca am fost atenta si nu am calcat in "dansul" desi, cica poarta noroc. Realitatea e ca mosul nesuferit de la etajul 4 iar a scos cainele prea tarziu din casa si elementul patruped a prestat chiar la intrarea in bloc. Si uite asa, iar regret pusca lipsa...
Si dupa ce trantesc usa apartamentului in usa mea si strig fericita, GATA!, nu e gata, ca ma asez intr-un colt sa-mi trag sufletul, sa-mi adun gandurile si incepe vecinul de la 5 cu manelele si cel de la 7 cu bormasina.
De unde spuneati ca pot sa cumpar o pusca?
Romania mea draga e un mare teren viran, asa ca RUN, fratilor, RUN... Scapa cine poate.
In rest, numai de bine!

5 comentarii:

Dili spunea...

Si totusi ai ramas atat de finuta in exprimare :-) - felicitari!!! Dar cum se face ca mai ai nevoie de caldura in autobuz, are aerul loc sa se raceasca? Eu visez sa fac o sedinta foto intr-o statie de tramvai cu oamenii care coboara, adica se smulg, din aglomeratie, cu riscul de a fi linsata desigur.

Georgi spunea...

Ca deobicei draga mea, ai fost la inaltime cu postul! Iti apreciez cel mai mult umorul tau fin, de om inteligent. Aia cu ciunga m-a pus cu capul pe birou de ras! Da, fugiti care incotro puteti. Imi pare rau pentru cei naiv care inca mai cred ca ceva bun se va intampla in Romania, imi pare rau sa le sparg "the bubble", dar lucrurile merg din ce in ce mai rau, mai greu, peste tot, asa ca ce sa ne asteptam ca se va intampla bine in Romania, daca o lume intraga e in tot felul de crize? si mai ales cei care aveti copii, ganditi-va la ei, ca au si ei dreptul sa simta ca traiesc macar un pic. Cand esti parinte nu ai voie sa iei hotarari gresite, sa eziti sau sa faci cum ti-e tie mai comod! Te zbati sa-i asiguri copilului tau un viitor! E datoria ta! eu asa vad situatia. Si daca te hotaresti, vin si eu la vanatoare!

good girls go to heaven bad girls go everywhere spunea...

Dragele mele, credeti-ma, situatia e din ce mai neagra. Ma gandesc foerte serios sa fug in lume. In lumea a III-a. Africa visurilor mele...

Georgi spunea...

M-as duce si eu in Africa, sa vizitez, dar cu toate bolile si pericolele care sunt pe acolo, ma gandesc si la asta mai mult inainte sa pun in aplicare

Dili spunea...

Dar ai grija ca pe alocuri africanii prefera streangul pustilor...