sâmbătă, 22 noiembrie 2008

Asasinat din entuziasm

O tanara doamna, pe care se intampla sa o cunosc si sa o apreciez, a tras un semnal de alarma pe blogul ei inca de ieri. De atunci nu ma pot gandi decat la asta.
Anul trecut am fost diagnosticata crancen. Cancer de col uterin.
Dupa ce am trecut prin toate fazele, de la negare la revolta, dupa ce m-am certat cu Dumnezeu, cu lumea intreaga, dupa ce i-am ranit pe toti cei care mi-au ramas aproape, dupa ce am primit iertarea si dragostea lor neconditionata, am inteles.
Am inteles ca nu trebuie sa cautam vinovati, ci solutii.
Am inteles ca o boala nu vine din senin, ti se da. Asa, ca un semn ca nu e in ordine ceva in viata ta. Ca o a doua sansa, daca vreti.
Am inteles ca daca ai toti banii din lume nu poti cumpara cu ei dragoste, prieteni, sanatate. Acestea sunt adevaratele comori.
Din nefericire insa, unii nu au inteles asta. Sunt cativa oameni, nu oameni, sa le spunem pitecantropi cu par pe inima, care in numele banilor pregatesc un genocid. Cu acordul nostru, al mamelor de fete.
Vorbim acum de Gardasil, doamnelor si domnilor. Vaccinul minune, spun ei. Crima spun eu.
Am si eu o fiica. Are 19 ani si o iubesc ca pe lumina ochilor. Credeti ca nu as face orice pentru ea? Mi-as da viata, dar niciodata nu as lasa-o sa faca acel vaccin. Nu as condamna-o la moarte sigura.
Ignoranta ucide. Inainte de a semna ca sunteti de acord sa distrugeti viata fiicelor voastre cat ati citit, cat ati intrebat, cate nopti ati stat sa va ganditi daca e bine sau nu? Apare un imbecil la televizor, lider de opinie deh, si milioane de bipezi fara personalitate proprie iau de bun tot ce spune el. De ce? "Pentru ca e medic domne! D-aia!".
Vi se baga pe gat moartea, frumos poleita ce-i drept, in invelis de promisiuni desarte si voi spuneti frumos, multumesc.
Ce veti face cand vor aparea reactiile adverse ale acestui vaccin? Ele exista, dar prea putini vorbesc despre ele. Ce veti face cand veti simti suferinta in ochii fiicei voastre paralizata, sau cu grave leziuni cerebrale? Cum veti privi acei ochi? Cum veti putea trai cu moartea copilelor nevinovate? Iti vei dori atunci nu sa mori ci sa fi murit deja.
E timpul sa ne trezim oameni buni. E timpul sa gandim cu creierele proprii, sa trecem totul prin sita bunului simt si a ratiunii. Internetul e plin de marturii si imagini ale fetitelor nenorocite de promisiuni desarte. Fa-ti timp si cauta. Renunta la o telenovela si salveaza viata fiicei tale.
Urmareste filmuletele de mai jos. Nu dureaza mult. Sunt mii pe internet. Mi-a fost greu sa aleg doar trei dintre ele.
La intrebarile fundamentale "de ce?" si "in ce scop?", romanul raspunde "d-aia!".
Eu spun NU! Tu ce alegi?






Un comentariu:

Coana Zoitzica spunea...

multumesc. sper sa nu fie doar o picatura intr-un pahar ceea cea am inceput.